W dniach 8-11 września 2013 roku w miejscowości Jurata odbył się 39. Międzynarodowy Kongres „EUROPEAN KONES 2013" (39th International Scientific Congress on Powertrain and Transport Means" zorganizowany przez Akademię Morską w Gdyni, Instytut Lotnictwa, Polską Akademię Nauk oraz Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych.
Aktualności
-
Międzynarodowe Seminarium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2014
W dniach 3-4 kwietnia 2014 roku na Politechnice Gdańskiej odbyła się dziesiąta, jubileuszowa edycja seminarium GAMBIT. Tegoroczne seminarium miało inną niż dotychczas formułę – pierwszego dnia odbyła się Otwarta Sesja Plenarna, zaś drugiego dnia - po raz pierwszy - miały miejsce Warsztaty Naukowe.
Więcej… -
39th International Scientific Congress on Powertrain and Transport Means European KONES 2013
-
Program TV w TVP Warszawa 16.04.2013
16 kwietnia 2013 w programie TVP Warszawa "Dogonić Świat" realizowanym w Instytucie Transportu Samochodowego zaprezentowano m.in. symulator samochodu osobowego AS-1200 oraz SMI EyeTracking Glasses. Przedstawiono również wpływ natężenia znaków drogowych oraz przydrożnych reklam na kierowców uczestniczących w ruchu drogowym.
Więcej… -
Development of Automotive Engineering and Safety AES PROGRESS
W dniach 22-23 października 2014 roku w Zegrzu odbyła się konferencja „Development of Automotive Engineering and Safety AES PROGRESS” zorganizowana przez Przemysłowy Instytut Motoryzacji.
Online
Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.
Głównym argumentem za stosowaniem oceny i audytu BRD na drogach jest ich relatywnie niski koszt, zarówno w stosunku do wysokich korzyści (przede wszystkim społecznych i ekonomicznych) jakie ze sobą niesie ich stosowanie, jak również w stosunku do kosztów budowy samej drogi. Według oceny Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego koszt jednego wypadku drogowego w Polsce sięga średnio około 1 mln złotych. Poprawa bezpieczeństwa na drogach poprzez stosowanie regularnych audytów BRD powinna umożliwić znaczące obniżenie liczby ofiar śmiertelnych i rannych oraz obniżyć koszty społeczne i ekonomiczne, poprzez wskazanie odcinków dróg o dużym potencjale w zakresie możliwości poprawy stanu BRD.
Niniejszy projekt jest ukierunkowany na wytworzenie i weryfikację narzędzi do przeprowadzania obiektywnych audytów BRD dla dróg istniejących i planowanych, leżących nie tylko w transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, ale również pozostałych dróg – „niższych” klas. Projekt zakłada wykorzystanie do oceny i audytów BRD nowoczesnych narzędzi informatycznych i biometrycznych w tym przede wszystkim techniki okulograficznej i wysokiej klasy symulatorów jazdy. Nowoczesne urządzenia okulograficzne umożliwiają definiowanie dynamicznych stref zainteresowania obserwatora, dostosowanych pod względem wielkości i położenia do zmieniającego się otoczenia kierowcy.
Ogólne cele projektu to wytworzenie zestawu narzędzi służących do przeprowadzania badań infrastruktury i otoczenia drogi. Zestaw ten, wykorzystując nowoczesne technologie inżynieryjne i informatyczne, usystematyzuje wykonywanie audytów BRD oraz umożliwi automatyzację procesu opracowania danych pozyskanych w badaniach szczegółowych. Opracowane narzędzia inżynieryjne i metodyka ich wykorzystania udostępnią unikatowe możliwości opisu i ewaluacji inżynieryjnych rozwiązań komunikacyjnych, a w procesie badań szczegółowych, zobiektywizują otrzymywane wyniki i znacząco ograniczą czynnik błędu ludzkiego w dziedzinie badań bezpieczeństwa.